.

 
 

  درباره ی من

فرشاد هستم از شهر کامیاران استان زیبای کردستان که حدود پانزده سالی هست که از سهره نگهداری میکنم و در زمینه جفت کردن سهره با قناری و همچنین سهره با سهره تجاربی کسب نموده ام امیدوارم دوستان از این تجارب استفاده کنند و اگه سوال داشتین در قسمت نظرات بیان کنید تا در اولین فرصت پاسخ داده شود . تلفن تماس 09186569920

 
 

صفحه نخست

پست الکترونیک

آرشیو مطالب

پروفایل مدیر وبلاگ

لينك آر اس اس

عناوین مطالب وبلاگ

تم دیزاینر



  موضوعات

آلبوم عکس پرندگان

عکس سهره

عکس قناری

عکس جوجه سهره

عکس سهره قناری

عکس کبک

تغذیه سهره

طریقه جفت انداختن

سهره با قناری

سهره با سهره

نحوه انتخاب سهره مناسب

تفاوت سهره نر وماده

درباره سهره

بیماریها و درمان

عکس پرنده های خودم

جوجه سهره قناری خودم

سهره خودم

سهره قناری خودم

قناری های خودم

ویدیو پرندگان خودم

جوجه سهره قفسی



  نویسندگان

فرشاد .ا



  برچسب ها

 

روش جفتگیری سهره باسهره , قناری , جوجه سهره قفسی , عکس سهره , سهره قناری , سهره و قناری , تفاوت سهره نر و ماده , طریقه جفت انداختن سهره با قناری , محل زندگی سهره , درباره سهره , تغذیه سهره , انواع سهره , سهره قناری های خودم , جوحه سهره قناری ,



  دیگر امکانات

 

:: تعداد بازديدها:
:: کاربر: Admin




 
 
جوحه سهره قناری های خودم

 



:: موضوعات مرتبط: جوجه سهره قناری خودم ، ،
:: برچسب‌ها: جوحه سهره قناری,

 
  نوشته شده توسط فرشاد .ا در دو شنبه 29 خرداد 1391
 

 

 
 

 
سهره قناری های خودم

 



:: موضوعات مرتبط: سهره قناری خودم، ،
:: برچسب‌ها: سهره قناری های خودم ,

 
  نوشته شده توسط فرشاد .ا در دو شنبه 29 خرداد 1391
 

 

 
 

 
انواع سهره

انواع سهره :

سهره بال سرخ، سهره جنگلی ، سهره خاکی ، سهره دمگاه زرد ، سهره دمگاه سفید، سهره زرد ، سهره سبز، سهره سرخ پیشانی ، سهره سرسیاه ، سهره سیاه، سهره سینه سرخ ، ، سهره صورتی ، سهرهکوهی ، سهره گلی ، سهره معمولی ، سهره مغولی ، سهره نوک بزرگ ، سهره نوک قیچی

 

 



:: موضوعات مرتبط: درباره سهره ، ،
:: برچسب‌ها: انواع سهره ,

 
  نوشته شده توسط فرشاد .ا در یک شنبه 28 خرداد 1391
 

 

 
 

 
تغذیه سهره

تغذیه :

از انواع دانه ها تغذیه می کند و  علاقه زیادی به دانه آفتابگردان  سبزیجات تازه و گلرنگ دارد و در پاییز و زمستان در حاشیه مزارع آفتابگردان بیشتر دیده می شود . بهترین غذا برای نگهداری این پرنده در قفس همان جیره غذایی سهره معمولی یعنی شاهدانه است

 



:: موضوعات مرتبط: تغذیه سهره ، ،
:: برچسب‌ها: تغذیه سهره,

 
  نوشته شده توسط فرشاد .ا در یک شنبه 28 خرداد 1391
 

 

 
 

 
روش رام کردن پرندگان

يکي از مهم ترين ويژگيهاي يک پرنده زينتي آوازخوان ، اهلي بودن و يا رام بودن آن مي باشد . پرنده وحشي با تمام زيباييهايش در قفس آواز نمي خواند مگر زماني که احساس آرامش کند . در واقع پرندگان آوازخوان چه در طبيعت و چه در قفس زماني آواز مي خوانند که در سلامت کامل باشند و از طرفي احساس خطري از جانب محيط اطراف متوجه خود ندانند . شايد به همين دليل است که زماني که يک بلبل يا يک سهره در اوج آوازخواني پرنده اي شکاري يا گربه و يا حتي انسان را در نزديکي خود مي بيند ضمن قطع آواز اقدام به صدور هشدار به ساير پرندگان از طريق ايجاد اصواتي خاص مي نمايد . در حقيقت احساس ترس و وحشت پرنده از آن چه در اطراف اوست عامل قطع آواز و صدور هشدار به ساير پرندگان است .

يقيناً اگر شما پرنده اي وحشي را در قفس و در نزديکي خود قرار دهيد تا مدتي نه تنها آواز نمي خواند بلکه خود را به ديواره هاي قفس مي کوبد و اين همان چيزي است که يک پرورش دهنده پرنده دوست ندارد .

اگر مايل به شنيدن آواز يک پرنده وحشي در محيط قفس و در منزل خود هستيد بايد اين پرنده را رام و اهلي کنيد و اين امر زماني ميسر خواهد بود که پرنده نسبت به شما احساس ترس و وحشت نداشته باشد .

احساس ترس پرندگان امري غريزي است که البته بخشي از آن نيز اکتسابي مي باشد . شايد جوجه سهره اي را ديده باشيد که گربه اي را روي ديوار مي بيند و يا قوشي را در آسمان مشاهده مي کند و به آن خيره شده و اصوات خاصي از خود ساتع مي کند . آيا به نظر شما اين جوجه که نه گربه اي ديده و نه قوشي و عقابي پس چرا مي ترسد ؟ اين همان غريزه حيوان است .

به حکم غريزه پرندگان انسان را نيز دشمن خود مي دانند و از آن هراس دارند . و شايد بتوان گفت همين احساس ترس و وحشت پرندگان عامل بقاي آنان در طبيعت است .

به هر حال اگر علاقه مند به نگهداري پرندگان وحشي هستيد لازم است قبل از هرکاري پرنده مورد نظر را اهلي کنيد .

به طور کلي در اهلي کردن پرنده اگر بتوانيد احساس ترس پرنده را نسبت به خود از بين ببريد در آن صورت گام اصلي در رام کردن پرنده را برداشته ايد . روش رام کردن زياد مهم نيست و آنچه مهم است کاستن ترس پرنده نسبت به خودمان است ( ولو از هر روشي ) . البته بايد توجه داشت که برخي پرندگان مثل سهره زرد ، گل به سر و سهره خاکي زود رام هستند و برخي پرندگان مثل سهره جنگلي (سهره آوازخوان ) دير رام شده و نياز به صرف زمان بيشتري دارد . و يا اين که پرندگان جوان نسبت به پرندگان بالغ بسيار زودتر رام شده و انس مي گيرند .

عده اي به غلط معتقدند که براي رام کردن پرنده بايد قفس آن را  در محلي پر رفت و آمد قرار داد تا بچه ها با پرنده بازي کنند و کم کم پرنده رام شود در حالي که اگر بچه ها ضمن بازي با پرنده به آن آسيب وارد کنند و موجب ترس پرنده شوند نه تنها پرنده رام نمي شود بلکه نسبت به قبل ترسو تر نيز خواهد شد .

بهترين روشي که براي رام کردن انواع پرندگان استفاده مي شود اين است که پرنده را در قفسي به ابعاد متوسط يا کوچک گذارده و سپس قفس پرنده را در محلي آرام و پر رفت و آمد قرار مي دهند . که بهتر است قفس آويزان نباشد . همچنين بايد تا مدتي که پرنده رام نشده به آن کمتر توجه شود . ( به هيچ وجه نگذاريد کسي با پرنده شما در اين مدت بازي کند يا پرنده را بترساند ) . پس از گذشت يکي دو ماه پرنده اي خواهيد داشت که نسبت به روز اول به مراتب اهلي شده و به مرور زمان اهلي تر هم خواهد شد .

خلاصه آن که براي رام کردن پرنده توجه به نکات زير مهم است :

1-    منظور از رام کردن پرنده کاستن ترس پرنده نسبت به انسان و محيط قفس است .

2-  قفس پرنده زماني که در حال رام شدن است بايد کوچک يا متوسط باشد تا به پرنده در اثر ضربات ناشي از پرواز ناگهاني در قفس آسيبي وارد نشود .

3-     قفس پرنده را در محيطي آرام و پر رفت و آمد و در نزديکي سطح زمين قرار دهيد .

4-   کم توجهي و بي اعتنايي به پرنده يکي از مهم ترين عوامل در رام کردن آن است . تا پرنده احساس کند که فرقي بين بودن و نبودن شما در نزديکي قفس نيست . و از نزديک شدن شما به قفس خطري متوجه اش نمي شود .

5-     در طول مدت اهلي کردن ، از دست زدن به پرنده جداً خودداري کنيد .

6-     نگذاريد کودکان با پرنده شما بازي کرده و قفس را جابجا کنند .

7-    با اعمال و رفتار خود به پرنده بفهمانيد که دوست او هستيد و نه دشمن او .

8-  و در پايان اين که يکي از مهمترين اصول در موفقيت شما در اهلي کردن پرنده صبور بودن شما است . پس صبر داشته باشيد و مطمئن باشيد پرنده شما هرقدر هم که وحشي باشد رام و اهلي خواهد شد .

 



:: موضوعات مرتبط: درباره سهره ، ،

 
  نوشته شده توسط فرشاد .ا در یک شنبه 28 خرداد 1391
 

 

 
 

 
درباره سهره

سهره كه نامش خلاصه شده به سره انواع مختلفی دارد كه نیمی از آنها آوازه خوان هستند . آواز خواندن سهره بریده بریده است و نفسش مانند قناری زیاد نیست اگر آواز قناری را یاد بگیرد بازهم قطعه قطعه می خواند . در خارج از ایران چندین نوع سهره را با قناری جوجه كشی نموده اند مانند سهره  آوازخوان  و سهره معمولی ( سهره بروجردی ) و سیسكین قرمز (red or hooded siskin  ) كه قناری قرمز رنگ  حاصل جفت گیری قناری با این نوع سیسكین قرمز است . در ایران فقط سهره معمولی را با قناری ماده جفت گیری مینمایند كه حاصل آنرا سهره قناری گفته و این پرنده خنثی میباشد كه جوجه های نر آن زیاد آواز میخوانند و نفسشان از سهره بیشتر است و ماده های سهره قناری نیز تخم بدون نطفه میگذارند و شاید برای بزرگ كردن جوجه های سایر پرنده ها مورد استفاده باشند . بهترین نوع سهره  را میتوان سهره آواز خوان (voice singer siskin  ) دانست  كه صدای بسیار بلندی دارد با قطعه هایی مانند آواز بلبل كه با سوت نتها را اجرا میكند و آنقدر صدای گرم و دلنشینی دارد كه هر چه آواز بخواند شنونده از خواندنش سیر نمیشود به عكس سهره معمولی و پیشانی قرمز كه ریز و تند میخوانند این نوع سهره  نت هایش را شمرده و با صدای بم می خواند .  طول قد سهره آواز خوان تا 15 سانتی متر میرسد و در اروپا – غرب آسیا و در شمال غربی افریقا زندگی میكند . این نوع سهره به صورت زوج زندگی میكنند . سهره معمولی در تمام نقاط دنیا یافت میشود . قدش تا 13 سانتی متر میرسد . نر و ماده سهره هم رنگ میباشند و دانه و حشره میخورند . سهره های معمولی و پیشانی قرمز  بصورت جفتی یا دسته جمعی زندگی میكنند . هر بار سه تا هفت تخم میگذارند كه در مدت 14 روز تخم ها به جوجه تبدیل میشود . جوجه سهره دارای سر و پشت برنگ نخودی مایل به خاكستری و بدنی پر از خط و خال قهوه ای رنگ است .سهره ها پرواز موجی و رقص مانند دارند . علاوه بر سهره معمولی در ایران سهره پیشانی قرمز ( سهره  كرمانی ) نیز زیاد یافت میشود كه این سهره نیز در حدود 11سانتی متر طول بدنش میباشد و آواز خوان خوبی است . این پرنده نیز سه تا چهار تخم میگذارد كه در مدت دو هفته به جوجه تبدیل میشود و بیست روزه جوجه ها به حد رشد میرسند .غذای سهره در طبیعت دانه و حشره است لیكن در قفس به او عمدتا دانه میدهند . دانه مورد علاقه سهره ها شاهدانه است كه طبیعت گرم دارد وبسیار پرچرب  ومحرك میباشد ارزش غذایی شاهدانه شامل ۱۶.۳ درصد پروتیین و ۳۲.۲ درصد چربی و ۴.۳ درصد املاح معدنی است . توصیه میشود علاوه برشاهدانه به سهره سایر دانه ها از جمله تخم كتان – تخم كاهو – شلغم – كلم - ارزن و... بهمراه میوه چون  سیب و سبزیجات مانند كاهو و كلم داده شود . سهره ها را چنانچه در یك قفس بزرگ و بصورت دسته جمعی نیز نگهداری كنیم آواز خواهند خواند لیكن توصیه میشود جوجه سهره را از دو ماهگی به بعد در یك قفس كوچك و مجزا قرار دهند تا زودتر رام شده و بهتر پرورش یابد  . برای تسریع در این كار قفس جوجه سهره را در كف زمین و در محل شلوغ با رعایت احتیاط های لازم  قرار میدهند تا زودتر رام گردد . علیرغم اینكه حضور سهره در كنار قناری موجب خواهد شد كه قناری نیز قدری سركش و ترسو شود لیكن برای بهتر شدن آواز سهره او را در كنار قفس قناری نگهداری میكنند .



:: موضوعات مرتبط: درباره سهره ، ،
:: برچسب‌ها: درباره سهره,

 
  نوشته شده توسط فرشاد .ا در یک شنبه 28 خرداد 1391
 

 

 
 

 
محل زندگی

محل زندگی و سایر مشخصات :

در پارک ها ، باغ ها ، نواحی جنگلی وسایر مناطق مستعد زندگی می کند و لانه خود را در ارتفاع 5/1 تا 20 متری از سطح زمین و در میان شاخ و برگ درختانی از قبیل صنوبر ، توس ، نارون ، افرا ، بلوط ، کاج ، سیب ، گلابی ، گیلاس و زرد آلو می سازد . گاهی در سرو کوهی نیز آشیانه می سازد .لانه توسط ماده ها ساخته می شود و از علف های باریک و خشک و مواد گیاهی به خصوص از درخت تبریزی و مواد مو مانند در ساخت لانه استفاده می شود . لانه بین 7 تا 12 روز ساخته می شود . بین 3 تا 5 و معمولاً 4 تخم در میانه های ماه آپریل تا آگوست می گذارد . پرنده ماده بین 12 تا 13 روز روی تخم ها می خوابد . هم پرنده نر و هم پرنده ماده در تغذیه جوجه ها نقش دارند .جوجه ها بعد از 12 روز آماده پرواز می شوند . سهره حلب 2 بار در سال تولید مثل می کند . این پرنده در پاییز و زمستان در دسته هایی بالای 12 عدد دیده می شود .



:: موضوعات مرتبط: درباره سهره ، ،
:: برچسب‌ها: محل زندگی سهره ,

 
  نوشته شده توسط فرشاد .ا در یک شنبه 28 خرداد 1391
 

 

 
 

 
طریقه جفت انداختن سهره با قناری

با عرض سلام وخسته نباشید خدمت دوستان عزیزازاینکه به وبلاگ بنده سرزدید ممنونم دراینجا می خوام درمورد چگونگی جفت انداختن سهره با قناری براتون مطالبی عرض کنم.ابتدا باید یک سهره مناسب از لحاظ جثه شادابی وهمچنین جرات انتخاب کنید بهتر است ازسهرهای جوان وسهره های که باسهره قبلا جفت نشده باشند استفاده کنید البته بعضی ازدوستان گفته بودند که ازسهرهای دوسال به بالا بایداستفاده کردوهمچنین ازسهرههای تور اول سال نباید استفاده کرد ولی من بشخصه از سهره های تور وهمچنین از جوجه سهرههایم در سال اول  باقناری جفت انداختم وجوجه سهره قناری های بسیار زیبای از انها دارم. در مورد انتخاب قناری ماده بهتر است از رنگهای تیره ویا ابلغ استفاده شود البته می توان از رنگهای روشنی مانند زرد . پرتقالی هم استفاده نمود ولی اکثر سهرها به رنگهای تیره تربیشتر علاقه نشان میدهند. قناریهای که جوان هستند وپرهایی صاف وشاداب دارند وهیچگونه بیماری ندارند خریداری کنید.دراواخر زمستان موقعی که هنوز سهره مست نشده وهمچنین قناری اماده نیست در جای که قرار است انها را جفت بیندازیم قفس سهره وقناری را طوری قرار میدهیم که اواز خواندن سهره (به علت نزدیک بودن قفس قناری) دچار مشکل نشود. انقدر دورهم نباشند که به زور صدای هم را بشنوند. بعد از مدتی که به صدای هم عادت کردندوسهره به مست شدن نزدیک شد قفس هر دو را درفاصله ی نیم تا یک متری از هم قرار دهید در این  موقع روزانه یک تخم مرغ را آب پز کنید ودر اختیار قناری قرار دهید تا در آماده سازی قناری کمک کند . بعد از چند مدت به مرحله ای رسیدید که اگر قفس قناری را دور بکنید سهره برای قناری بی تابی کرد وهنگام نزدیک کردن برای قناری مستی رفت سهره در بهترین حالت برای جفت گیری است وهمچنین برای قناری موقعی که مقداری پنبه جلویش بذارید مشغول لانه سازی شد و وقتی سهره را از او دور میکنید برای سهره بی قراری کرد بدانید که موقع جفت انداختن است .بهترین  روش برای جفت گیری به نظر من این است که لانه را در اختیار قناری قرار داده تا قناری لانه را اماده کرده سپس سهره را در قفس ماده قناری  رها کرده ، در این حالت سهره و قناری کم تر با هم در گیر میشوند البته میتوان به روشهای دیگر سهره و قناری را هم با هم جفت انداخت یکی از این روشها این است که بعد از چند روز که سهره در قفس قناری رها شد و جفت شدن اطمینان حاصل کردیم لانه را در اختیار هر دو قرار دهیم تا سهره هم در امر لانه سازی مشارکت کند ( این در مورد سهره و قناری های است که با هم دعوا نمی کنند  ) بعد از چهار یا پنج روز از جفت گرفتن قناری اولین تخم خود را می گذارد در این موقع باید مواظب بود که سهره تخم قناری را نخورد ( بعضی از سهره ها عادت به خوردن تخم قناری را دارند ولی بعضی دیگر کاری به تخم ندارند ) در این حالت می توان اولین تخم را برداشته و در موقع گذاشتن تخم دوم تخم  اولی را هم کنار تخم دوم گذاشته و سهره را از قناری جدا کنید مطمئن باشید تمام تخم ها بعدی نطفه دار است ( سهره های که به تخم کاری ندارند می توان تا پایان تخم گذاری کنار قناری باشد و بعدا او را جدا کرد چون سهره ها بعد از در آمدن جوجه ا از تخم کمتر یا اصلا در غذا دادن به جوجه ها کمک نمی کنند ) بعد از سیزده روز منتظر به دنیا آمدن جوجه های زیبا از تخم باشید .

نکات مهم

1- بهتر است که در مکان خلوت و به دور از شلوغی باشد

2- از تغییر مکان دادن  قفس در موقع جفت گیری خودداری کنید

 



:: موضوعات مرتبط: طریقه جفت انداختن ، ،
:: برچسب‌ها: طریقه جفت انداختن سهره با قناری ,

 
  نوشته شده توسط فرشاد .ا در یک شنبه 28 خرداد 1391
 

 

 
 

 
تفاوت سهره نر و ماده

پرنده نر و ماده بسيار مشابه مي باشند ولي تفاوت هايي نيز دارند که به شرح ذيل مي باشد .
1- تنها پرنده نر آواز مي خواند و آواز ماده آرام و کوتاه بوده و بسيار به ندرت شنيده مي شود .
2- منقار پرنده نر غالباً بلند تر از منقار پرنده ماده مي باشد .
3- سرخي صورت در پرنده نر وسعت بيشتري نسبت به پرنده ماده دارد .
4- سبيل پرنده نر به رنگ سياه براق مي باشد در حالي که سبيل پرنده ماده دودي و يا بور است .
5- شانه بال در پرنده نر سياه رنگ بوده ولي در پرنده ماده سياه متمايل به خاکستري مي باشد .



:: موضوعات مرتبط: تفاوت سهره نر وماده ، ،
:: برچسب‌ها: تفاوت سهره نر و ماده ,

 
  نوشته شده توسط فرشاد .ا در پنج شنبه 25 خرداد 1391
 

 

 
 

 
جوجه سهره

            

          

 

    



:: موضوعات مرتبط: عکس جوجه سهره ، ،

 
  نوشته شده توسط فرشاد .ا در چهار شنبه 24 خرداد 1391
 

 

 
 

 
سهره قناری

 

 



:: موضوعات مرتبط: عکس سهره قناری ، ،
:: برچسب‌ها: سهره قناری,

 
  نوشته شده توسط فرشاد .ا در جمعه 19 خرداد 1391
 

 

 
 

 
عکس سهره

         

                

      

    

          

        

 



:: موضوعات مرتبط: عکس سهره ، ،
:: برچسب‌ها: عکس سهره ,

 
  نوشته شده توسط فرشاد .ا در جمعه 19 خرداد 1391
 

 

 
 

 
مطالب پیشین
:: یکی از سهره جفت هام
:: جوجه سهره امسال که با تغذیه دستی بزرگشون کردم.
:: فروش سهره قناری
:: جوجه سهره قناری
:: تلگرام
:: فروش سهره قناری دهندار نقش
:: سهره چانه سفید که چهار گل هم هست
:: فروش سهره (وحش)
:: جوجه سهره قناری نشاندار
:: یکی از جوجه سهره های خودم
:: جوجه سهره قناری نقش(مرداد94)
:: جوجه سهره قناری 94
:: فروش سهره قناری
 


 

-

جستجو در وبلاگ
 


 
پیوند های روزانه

پرنده عشق

تهران سهره

دنیای پرنده(خرم آباد)

گرافیک باران

poetry

قناری کرمان

همدان سهره

سهره ایلام

سهره اراک

سهره باز

حمل ماینر از چین به ایران

حمل از چین

پاسور طلا

سفارش آنلاین قلیون



 
آرشیو ماهانه

ارديبهشت 1396

بهمن 1395

تير 1395

خرداد 1395

ارديبهشت 1395

فروردين 1395

اسفند 1394

دی 1394

آبان 1394

شهريور 1394

مرداد 1394

تير 1394

خرداد 1394

ارديبهشت 1394

فروردين 1394

اسفند 1393

بهمن 1393

دی 1393

آبان 1393

مهر 1393

مرداد 1393

تير 1393

خرداد 1393

فروردين 1393

اسفند 1392

بهمن 1392

دی 1392

آذر 1392

آبان 1392

مهر 1392

مرداد 1392

تير 1392

خرداد 1392

ارديبهشت 1392

فروردين 1392

اسفند 1391

بهمن 1391

دی 1391

آذر 1391

آبان 1391

شهريور 1391

مرداد 1391

تير 1391

خرداد 1391



 
دوستان من

قالب وبلاگ

چت روم

سایت تفریحی

سایت فروش بک لینک

سایت سرگرمی

سایت تفریحی

ابزار وبلاگ

خرید لایسنس نود32

ردیاب خودرو

همسریابی

درگاه واسط


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سهره کامیاران و آدرس kamyaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








 
 
 

صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

 
 

  .:: Weblog Theme By : wWw.Theme-Designer.Com ::.